2013. július 28., vasárnap

Kampány a sablon sztorik ellen!

Egy elég - legalábbis számunkra -  komoly témával fordulunk felétek.
Szerintünk manapság nincs olyan ember, aki ne botlott volna már bele egy-két sablon történetbe. A blogspot világa telis-tele van fanfiction-ökkel, amikkel alapjáraton nem is lenne baj, ha a 80%-uk nem egy sablon sztorira épülne.
Szerintünk mindenki tisztában van azzal, hogy a One Direction fanfiction-k hódítanak napjainkban leginkább. A probléma viszont az, hogy ezeknek a történeteknek a legnagyobb része sablon. Mindegyik egy alapsztorira épül kis átdolgozásokkal. Dunát lehetne rekeszteni azokkal a történekkel, ahol a főhősnőnk ki nem állhatja a One Direction-t, végül beleszeret valamelyik tagba. Ahol a lánynak autóbalesete lesz, elfelejt mindent de a szerelmük - az egyik One Direction taggal - erősebb,ezért hirtelen eszébe jut minden, vagy éppen megfog egy pólót. Ahol a lány jelentkezik az X-Factorba ezáltal ismertségre tesz szert, találkozik a fiúkkal és valamelyikükbe beleszeret. Ahol a lány az egyik tag gyerekkori barátja, majd évek múltán kiderül, hogy többet éreznek egymást iránt. Vagy a főszereplő nőnk valamilyen úton - módon apuci által munkát kap hőn szeretett fiúbandája mellett. Esetleg az egyik szülő új munkája miatt az utcán találkozik a lány kedvenc vagy meglepetésképp - utált fiúbandával.
Fogadjunk, hogy már ti is találkoztatok valamelyik variációval.
Mielőtt valaki félre értene minket. Mi nem a One Direction fanfic-ek ellen vagyunk, hiszen jó magunk is írunk egyet-egyet, hanem az elcsépelt történetek ellen. Legyen annak a főszereplője a One Direction, Justin Bieber, a Big Time Rush vagy egyéb más felkapott tinisztár.
Ami viszont a leges-legbosszantóbb, hogy ezeknek a fantázia mentes blogoknak van szinte a legnagyobb nézettségük. Nem egy és nem kettő olyan bloggal találkoztunk már, amiben semmi eredetiség nem volt mégis több száz - esetleg ezer - megtekintése volt, tízen vagy akár húszon felüli feliratkozója és sok kommentje. Az ilyen unalmas és felkapott történetek elnyomják a valóban eredeti, egyéni és tökéletes sztorikat. Annyi de annyi olyan fanfiction-nel vagy nem fanfiction-nel találkoztunk már, ami jó és eredeti.
Mit láttunk?
Öt feliratkozó, alig pár száz megtekintés és egy bejegyzésnél két komment. Amiből persze egy az íróé, aki azonnal megköszöni az odavetett "Nagyon jó volt." hozzászólást.
Szomorú, hogy nagyon sokan nem veszik ezt észre. Csak azért olvassák a blogot mert éppen a kedvencük a főszereplő. Tény, mi is olvasunk fanfiction-öket, de legalább azokban van eredetiség.
Mennyi, de mennyi olyan történettel találkoztunk már, ami nem fanfiction de még is olyan igényes, hogy egy könyvnek is elmehetne. De nem olvassák, mert nincs benne a kedvencük.
Mit is szeretnénk ezzel elérni?
Szeretnénk felhívni az ember figyelmét azokra a blogokra, amik eredetiek és igényesek. Amikben van fantázia, legyen az fanfiction vagy egy teljesen eredeti történet.
Legyen azoké a nézettség, a komment és a feliratkozó, akik meg is érdemlik.
Tegyétek ki ezt a képet, ha ti is a felkapott sablon sztorik ellen vagytok!


(Lehet a szöveget más színben is kérni, csak írjátok meg kommentben!)

Ha kiteszitek legyetek szívesek egy kommentet itt hagyni! 



39 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Szerintem nagyon úgymond nemes célért "harcoltok", ami figyelemre méltó! Jómagam is olvastam már 100nál több 1Ds vagy éppen Justinos blogot, már csak azért is mert kritika író voltam. De nem ez a lényeg.. Szóval minden, amit leirtatok szép és jó, sőt IGAZ, de nem hiszem, vagyis tudom, hogy ez nem nagyon változtat majd semmin.. Hisz ahogy ti is mondtátok rengeteg kommijuk, feliratkozójuk van és kapják a visszajelzéseket. Valamint még ha ezt mind el is olvassák biztos megfordul a fejükben a "Miért pont én?" kérdés. Ennek ellenére én kiteszem a képet! Sok sikert a továbbiakhoz! ;)

    xoxo

    VálaszTörlés
  2. Szia a szöveget szeretném valami blogomhoz illő színnel kérni. Itt a blog segítenél? www.sherlockeswatson.blogspot.hu . És egyébként minden egyes szóval egyet értek. Kihalt az eredetiség sajnos.

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük szépen mindkettőtöknek, hogy támogatjátok!
    Csak remélni tudjuk, hogy minél több emberhez eljut a dolog és néhány olvasónak felnyílik a szeme!

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Egyetértek veletek.Az a baj,hogy sokan nem ismernek magukra ebből.Egyébként attól lehet 1D-s vagy Justin-os a blogjuk,csak valami egyedit kellene belevinni.Hogy más legyen mint a többi.:)
    By:Mandy×××

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is pont ugyanezt mondjuk!
      Nagyon sok olyan fanfic-el találkoztunk már, ami egyedi. Azokkal nincs is bajunk!

      Törlés
    2. Tudom,de olyan értetlenek.És ha még mondod nekik,sokszor megvannak sértődve.:)

      Törlés
    3. Köszönjük, hogy kitetted!! :)
      Sajnos sokan nem ismernek magukra...

      Törlés
  5. Sziasztok!
    Teljesen igazatok van csakhogy ezt a kampányt a sablonsztori írók kb 20%-a veszi figyelembe és hallgat is rá. Én is szokszor írok cikket erről a témáról,de csak 1-2 ember szokott erre figyelni. Amúgy én elvinném a képet csak kérhetek hozzá kék szöveget? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://kepfeltoltes.hu/130728/k_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Itt a kép kék szöveggel.
      Ha már csak 20% megfogadja akkor örülni fogunk, hiszen ha csak ennyinek, de ennyinek is sikerült felnyitnunk a szemét!
      Köszönjük, hogy támogatod a kampányt!

      Törlés
  6. Sziasztok!
    Annyira nagyon egyetértek veletek. Sajnos a mostani időkben inkább fanfictoint olvasnak és a nem fanfic történeteknek alig van olvasója. Csak sajnos a fanficek története kb ugyanaz. Ez persze jó kezdet hogy írjanak de ha csak azt kapják hogy jaj de jó csak mert most ez a mánia nem fog fejlődni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan!
      Ami még a legdurvább, hogy a nagy részük még komment határt is állít fel, ami meg végképp kiveri a biztosítékot.

      Törlés
  7. Sziasztok .!
    Teljesen igazatok van , és jogos a kampányotok .
    Nekem is elegem van , hogy azokat a sablon blogokat jobban olvassák ,mint az eredeti történeteket .
    Egyet értek veletek és sok sikert .!

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!Eyget értek veletek,teljesen meghal az eredetiség.Sablon mindenhol.Kiteszem a képet,és köszönjük,hogy "harcoltok"! xx

    VálaszTörlés
  9. Mi köszönjük, hogy írtok és egyetértetek velünk. Jó tudni, hogy másik is velünk együtt "harcolnak"

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    Egy újabb ember, aki mellettetek pártol.
    Szóval ha valaki tud valami nagyon jó blogot, az ajánlhatna nekem, mert nagy szerencsétlenségemben csak sablon sztorikba botlom, és már kezd idegesíteni. Tulajdonképpen egy sablon történetet is meg lehetne írni jól, ha valakinek olyan az írásmódja, ami felkelti az olvasók figyelmét, de sajnos a legtöbbjük csak divatból kezdenek el blogolni, és nem azért mert szeretnek írni. Az ilyenektől azért mászok falra, mert az egész bejegyzés csak párbeszéd és össze van csapva, a lényeg, hogy a kedvencük benne van, és szerintük már az egész jól is van.
    Fontos az egyedi sztori, mert az írás arról szól, hogy a saját fantáziádra bízod a történeted, és nem máséra... de azért lássuk be, fantázia mellé kell egy kis tehetség is.
    Mindenesetre én kirakom a képet, de szeretnék kérni egy lila feliratot, a piros most nem igazán passzol a blogomhoz. Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülünk annak, hogy mellénk állsz a kampány során! Jenni mihelyst tudja, elkészíti a képet és majd elküldjük neked.
      Az egyedi blogokról annyit, hogy szerintem készíteni fogunk egy "Blogok, amiket érdemes olvasni" menüpontot, ahol ténylegesen jó blogokat találhattok majd. A miénket - igen egoista vagyok, de szentül hiszem, hogy jó blogokat írunk Jenniivel - személyes kedvenceinket és azokét akik a kritika alkotás során szép és jó eredményeket értek el!
      :)
      Még egyszer nagyon szépen köszönjük, hogy támogattok minket!
      xoxo Fannii

      Törlés
    2. Szia Cassie!
      Elkészült a kép, üzenetet nem tudtam írni, szóval ide rakom fel, remélem észreveszed majd! :D
      http://kepfeltoltes.hu/130728/lila._www.kepfeltoltes.hu_.jpg

      Törlés
  11. Sziasztok!

    Teljes mértékben igazatok van.
    A Gyakori kérdések és válaszok oldalon már többször is találkoztam olyan kérdéssel, amelyben azt szerette volna megtudni a kérdező, hogy mit gondolunk a One Directon-ös blogjáról. Elolvastam. A legtöbb tucat volt. Sablonos.
    Válaszomban kedvesen elmagyaráztam, hogy szerintem a blogja sablonos, unalmas... Erre ő azt írta (a töbségben), hogy ki vagyok én, aki ilyeneket mondok, és, hogy neki van ennyi, s ennyi olvasója, és, hogy az én szavam áll az övékkel szemben - akiknek abszolúté tetszik a blogja. Természetesen lepontozott.
    Azóta nem válaszolok egy ilyesmi kérdésre sem, akár legyen az 1D-s, vagy egyszerűen egy sablon történet :/
    (kitettem a képet :D)

    *Ally

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jesszusom!
      Elé baj, hogy mennyi olvasója van. Nem csak annak a blog írójának, hanem az összes sablon blognak. De miért olvassák? Mert a főszereplő a kedvencük. Nem tudom hova lett az emberek ízlése. (tisztelet a kivételnek.)
      Persze egyértelműen az támad, aki a sablon sztorit írja. Szomorú, hogy nem képesek bevallani, hogy a sztorijuk - elnézést de - nem ér semmit.
      Köszönjük, hogy támogatod a kampányt és kiteszed a képet!

      Jennii T.

      Törlés
  12. Hali én is kiteszem több oldalamra :D

    VálaszTörlés
  13. Teljesen egyetértek veletek ;) De azt is figyelembe kell venni,hogy CSAK sablon sztorit lehet találni,nagyon ritkán található egyedi sztori :/ Magamból indulva ki,aki szeret olvasni,az elolvassa a sablont is,mert mit tudom én,érdekel,vagy fogalmam sincs miért..Sablon sztorik között is vannak jók,de elég ritkán van olyan hűdehűde jó..Meg a másik:kb minden blog csak Harry-ről szól,és ez már kib*szottul idegesít,mert 5-en vannak a bandában,nem igaz,hogy nem vették észre...nem is lenne annyira idegesítő,ha nem mindegyik arról szólna,hogy Harry egy rossz fiú,bulizik ész nélkül,nagy csajozós,...,majd találkozik egy lánnyal,aki mindent megváltoztat és akkortól ő lesz a megtestesült angyalka,aki csak annak az egy lánynak él..-.-'
    Nagyon sokan angol sztorikat koppintanak,hát épp ezért olvasok angolul :) legalább a nyelvet is gyakorlom+akkor már az eredeti sztorit olvasom,és nem kell 50-szer elolvasnom,kicsit átalakítva magyarul :)
    A képet meg nem bírom kirakni,mert nem blogolok :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond, hogy nem raksz képet, már a véleményed is sokat segít, biztos sokan gondolják még így. :D
      Örülünk, hogy támogatod a kampányt.
      Nagyon unalmamban én is elolvasom a sablon sztorikat és magammal kötök fogadásokat. :d Mindig nyerek xd..Na szóval, a sablon sztorik elég nagy gondot jelentenek, mivel tényleg mindig csak Harryről szólnak.Reméljük néhány ilyesfajta író észreveszi magát, és végre megpróbál egy egyedi, saját történetet írni! :)
      xoxo Fannii

      Törlés
  14. Sziasztok!
    Én a sok kommentelővel - bár nincs semmi értelme -, de tiltakozni szeretnék. Nekem az az elvem, és ezért nem húzok le egy blogot sem csak az eredetiség hiánya miatt, hogy attól, hogy egy történet sablonsztori, még lehet jó. Jómagam is olvasok pár ilyen blogot, és az igazat megvallva attól még lehet élvezni egy sztorit, hogy 1D-vel, vagy bármily más hírességgel van "megáldva".

    Szóval, ez lenne az én véleményem, amit tulajdonképpen nem tudom, hogy miért írtam le, de gondoltam, "miért ne?" :D
    Riley Anne

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziia!

      A napokban találtam egy alapjában sablon sztorit, de jól volt megírva és ezáltal olvasható is volt. Nem azt mondom mert tényleg vannak olyan történetek, amik eredetileg sablonosak de mégis szépen ki van dolgozva. A kampány azok ellen a blogok ellen van, akik arra sem veszik a fáradtságot, hogy még pluszban egy kis színt vigyenek bele, vagy igényesen megírják. Hanem csak össze dobják az egészet. Remélem érted mit akarok ezzel mondani.

      "...attól még lehet élvezni egy sztorit, hogy 1D-vel, vagy bármily más hírességgel van "megáldva". "
      Erre a mondatodra csak ennyit reagálnék:
      "Szeretnénk felhívni az ember figyelmét azokra a blogokra, amik eredetiek és igényesek. Amikben van fantázia, legyen az fanfiction vagy egy teljesen eredeti történet."
      Remélem érted miért másoltam ezt ki a kampány szövegünkből! :)

      Jennii T.

      Törlés
  15. Sziasztok, kitettem a blogomra : http://nevergiveupandstaynowstrong2.blogspot.hu/
    Egyetértek veletek, mármint, ha valaki látott, vagy hallott már ilyen blogról, amilyen témában ő akar írni, vagyis: Harrybe beleszeret a főszereplő, de közben meghal az anyja, és szakítanak, és ugyanilyen blogot kezd, az ássa el magát. Szóval, adom.
    Viszont, kérhetnék én is kritikát a blogomra? Bocsi, hogy itt kérem, de olyan szinten béna vagyok, hogy nem találtam meg, hogy hol lehet. Előre is köszi.:)

    VálaszTörlés
  16. Tökéletesen egyetértek ezzel. Tehát akkor már tudom miért nem kommentelnek hozzám és tudom miért nem akarnak elolvasni. De abban biztos vagyok h a barátaim olvasnak és nekik tetszik is. Sok helyen kértem már kritikát, szinte mindegyikben leszólják a történetem, de fütyülök rá, engem ez nem tör össze.

    És kitettem oldalra ezt a kis képet, mert nekem is ki van a tököm a sablon sztorikkal. minden másodpercben csókoloznak, na attól is kiráz a hideg.
    Nézzetek be hozzám, enyém az nem sablonos. Az enyém Niall Horanról szól, a többi tag nem is szerepel benne és nem híres. Nem egy tinilány szemszögéből van, aki beleszeret. Na majd meglátjátok ha beleolvastok
    http://niallhoran930913.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok!
    Először is köszönjük, hogy írtatok!
    Vanda.: Totálisan egyet értek veled. Aki még ezek után is bele kezd egy ilyen sablon sztoriba, azok után, hogy már több millióval találkozott előtte, annak azt ajánlom, hogy szagolja alulról az ibolyát. Most egy személyes tapasztalatot mesélek el. A csaj nevezzük XY-nak, egy blogos csoportban posztolta a blogját, miszerint a csaj hirtelen visszakerül egy másik időbe, de persze Harry ezt simán elfogadja és nem zavarja, hogy a nője abban az időben még csak 13 éves. Na a lényeg, hogy sírt a csaj, hogy nincs új feliratkozó és pipa. 74 feliratkozója és az utolsó bejezésén 42 pipa volt - lehet azóta nőtt. Kinézem az emberekből. Az ilyenektől azt kérdezném, hogy normális-e? Nem elég az, hogy sablon sztorit ír, de még komment, feliratkozó és pipa határt állít fel. Ez az igazán kiakasztó, de köszönöm, hogy mellénk állsz. A kritikára várók közé felírtalak. Amúgy, ha legközelebb kritikát szeretnél írj nyugodtan üzenetet gmail-en vagy akár itt chaten! :)
    Andrea.: köszönjük, hogy kitetted a képet, sokat jelent! :D Ahogy olvastam az első részét a kommentednek az jött le, hogy Te is írsz/írtál ilyen sablon sztorit. Lehet, hogy valaki észrevette, de ha nem néztek igazán, akkor az a reklám hiánynak köszönhető - szerintem -mert minden - bocsánat - hülye tyúk kapós az ilyen sztorikra. De lehet, hogy abbahagytad nem tudom, de az a lényeg, hogy Te elismered, Te nem nyavalyogsz, ha a szar történetedhez nem jön millió egy komment. És ezért igazán büszke lehetsz!! A kritikát természetesen megírjuk, megpróbáljuk mihamarabb hozni!
    Még egyszer köszönjük mindenki támogatását, elképesztően köszönjük. Jó tudni, hogy nem csak mi gondolkodunk így. :"DD
    xoxo Fannii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ilyesmi sablont még nem igazán írtam, ami itt a jellemzésben van és nem is fogok. Mert én nem az a tipusú lány vagy mint az átlag. Más a gondolkodásom, amit nem sokan fogadnak el. Nem megyek ebbe bele.
      Mikor belevágtam a niallos blogomba, előtte sok sablon sztorit olvastam, és gondoltam az enyém el fog térni, így lehet h tetszeni fog másoknak mert más mint a többi, de tévedtem. A tucat dolgokat szeretik az emberek, és ezért se találom a helyem a világban. Ezt már régen tudom de a történetek terén is ez van meg mindenhol máshol. Ezt is megtanultam és már nem vagyok elkeseredve h miért tartják szarnak. Mondjuk el kell ismerni h kicsit szarul esik, de lepereg rólam könnyen és csak magam miatt folytatom. Lehet egonak tűnök de nem érdekel. A barátaim is olvassák és tetszik is nekik. Ez a lényeg.

      Törlés
    2. és sztem azért szólták le mert nem sablon sztori, nem az volt benne h minden percben csókoloznak. Kifejezetten azt fikázták h úgy próbálom érdekessé tenni a történetet h niallt elrabolják meg h rossz dolgok történnek vele. De nem ebből áll a történetem. Lehet h nem egy tinilányt csókolgat, de attól még lehet jó sztem :D

      Törlés
    3. Fanni szerintem kicsit félre értelmezte a mondani valódat az első kommentben. Én teljesen értem, amit mondasz!
      Sokszor, ami nem tucat és más az már rossz. Ha megnézzük ez nem csak a blogspot világában van így, hanem a való életben is. Sajnos.

      Jennii T.

      Törlés
    4. igen, már többször is tapasztaltam, de még véletlenül sem akarok a többségbe meg a tucatba tartozni

      Törlés
    5. És szerintem ezzel nincs is semmi baj!
      Ha mindenki egyforma lenne, valljuk be elég unalmas lenne a világ! :)

      Jennii T.

      Törlés
  18. Helló!
    Kitettem a blogomra, mert teljesen igazat adok. Magam is sokszor olvasok, de lassan már elkezdem a régi kedvenceimet olvasni, mert elég kiismerhető a történet az ilyeneknél. Felesleges elolvasni úgy, hogy előre tudod, hogy mi lesz a cselekmény. Enyhén szólva is unalmas. Hiába van rendesen megírva és igényesen megfogalmazva.
    Teljesen egyetértek veletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen egyetértek. Én i ha komolyan nagyon unatkozok és mivel már minden könyvet elolvastam itthon, én is kénytelen vagyok visszatérni a régi blogokhoz..és még azok is több újdonságot tudnak okozni, mint ezek a sablon történetek. :D
      xoxo Fannii

      Törlés
  19. Sziasztok!Kitettem én is teljes mértékben egyet értek!Kissé unom az ilyen sztorikat.Már kénytelen vagyok néha mamáékhoz átmenni és kérni pár ősrégi könyvet.Egyetértek az írókkal és az előttem ommentelőkkel!:)

    VálaszTörlés
  20. sziasztok, gondoltam erre a blogomra is kiteszem, mert mostanában elkezdtem ellene mégjobban lázadni
    http://louistomlinson911224.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  21. Én is totálisan egyet értek ezzel ... Nem is nagyon olvasok fanficet csak tényleg olyat ami eredeti :)) nagyon jó ez az ötlet hogy igy harcoltok a sablon sztorik ellen :)) én is csatlakozok ;)) kérhetném a képet kék felirattal persze csak ha nem tùl nagy gond

    VálaszTörlés